Søg i denne blog

onsdag den 30. oktober 2013

Hæklet hue med pompon...

... til Ella!










For noget tid siden hæklede jeg huer til begge børn efter opskrift fra yarnfreak - opskriftens børnestørrelse svarer til en str 6 år. Derfor var jeg nødt til at tilpasse mønstret, således at det passede til mine ungers små hoveder!
Mit første forsøg var ikke super godt - Holgers blev for høj og Ellas blev for kort. Så nu har jeg pillet begge huer halvt op og hæklet dem igen - synes resultatet er blevet rigtig fint. Jeg har flyttet den store pompon fra Holgers hue over på Ellas - synes den var for stor til hans lille hoved og krop! En ny og lidt mindre pompon til Holgers hue lander i postkassen en af dagene!
Så kan jeg vinge det projekt af på min to-do-liste og så er ungerne klar til vinterens komme!



18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak det synes jeg også - desværre yder billedet ikke rigtig farven retfærdighed!

      Slet
  2. Jamen, den er da skøn! <3

    SvarSlet
  3. Den er blevet virkelig fin. Er vild med den kvast du har givet den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Simone! Jeg er også blevet rigtig godt tilfreds med den - kvasten passer fint til Ellas størrelse synes jeg!

      Slet
  4. Hold op hvor er dine unger søde... Herlige fotos, og sikke en skøn hat... Kvasten er megaflot og helt sin egen... :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi - det var sødt sagt! Synes også at kvasten giver huen lidt kant!

      Slet
  5. Den er altså pæn! (og søde unger). Sikke en omvej du måtte gå for at lave den. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maiken! Og ja nogle gange er vejen til målet lidt længere end ventet - men i længden bliver man jo glad for at man gjorde det! Nu kan jeg være helt tilfreds med resultatet og glæde mig hver dag de har dem på!

      Slet
  6. Den er virkelig fin! Og hvor ser hun bare generelt sød ud med huen og striktrøjen :-) dejligt at have styr på huerne - jeg mangler stadig at få lavet en til mig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Marie! Jeg er også glad for at de endelige er færdige - synes udsigten til at de skulle pilles op var lidt deprimerende! Men nu er det gjort og det er så skønt! Pøj pøj ned din hue - tager virkelig hatten af for dig og din tålmodighed med det mønster! Jeg er ved kreere noget andet ud af det stykke jeg trods alt nåede at hækle efter det mønster!

      Slet
  7. Ej den er da blevet så fin! Skønne børn iøvrigt :)

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Waw hvor flot..hvor har du købt pompon henne? og hvad koster den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Jeg har købt pomponen hos yarnfreak.dk - tror jeg gav 150 kr for den!

      Slet
  10. Hejsa.
    Har lige købt opskriften, og jeg har en dreng på 2 år. Kan du evt hjælpe mig med hvor mange masker jeg skal starte med så str passer det lille hoved ?

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar - det betyder meget for mig og jeg læser med glæde hver og en! Tak!